automatization.popup.eng

Složitost, jednoduchost a inovace

Složitost

imagesSpravovali jste někdy eshop? Z mé zkušenosti je potřeba na základní úkony (kontrola objednávek, změna stavu skladu, …) potřeba více jak 3 kliknutí myší. 3 kliknutí znamená 4x načíst stránku. Stránka se načítá zhruba 2-3 vteřiny. Na jeden úkon tak potřebujete 8-12 vteřin. To mi přijde nesnesitelně moc, už proto, že často vyřizuji věci na mobilu/tabletu a mobilní data jsou u nás stále zuřivě pomalá. Běžný úkon se tak protáhne na 32-40 vteřin. To je opravdu dlouhá doba.

Nejlepší způsob jak sledovat statistiky na eshopu je využít Google Analytics. Jenže v opensource eshopech není většinou implementovaný (jen jako placený doplněk), práce s ním není intuitivní a často se v poskytnutých datech nikdo nevyzná. Proč mi eshop nedá ty správné informace tam, kde mě zajímají a tak, abych je pochopil?

“Co to znamená, že má můj košík Bounce Rate 98%”

Problém ceníků – to je konkrétně má noční můra. Často jezdíme se zbožím na závody a turnaje a potřebujeme mít s sebou aktuální ceník. Protože držíme všude stejné ceny, které se během roku občas mění, musíme ceníky stále upravovat v GDocs a opětovně tisknout. Nešlo by to snáze?

Jednoduchost

automatization.popup.engJak psal Jirka v minulém příspěvku, hlavní myšlenkou Birne je jednoduchost. Proč se proklikávat několika menu? Všechno běžné nastavení bude dostupné na 1-2 kliky po přihlášení. Z testů je časová a datová úspora k nezaplacení. Protože statistika je mocná čarodějka, naše řešení bude mít plně implementované Google API (jak přesně je trochu naše alchymie, proto více informací až později). A jeden z reálných problémů – ceníky? Proč si jej nevygenerovat na jeden klik a klidně jej rozeslat, nebo stáhnout do tabletu?

Inovace

glossy-light-bulbPo pěti letech provozování eshopu vím, že největší inovací je funkční eshop ( :-) ). To by ale nestačilo, protože konkurence umí eshopy také. Čím bude naše řešení jedinečné? Funkcemi, které ocení provozovatel. Celý obchod a jeho funkcionalita vychází z mnoha let praxe reálného provozu eshopu – což většina firem říci nemůže. Víme, kde obchodníka tlačí technické řešení ke kompromisům. Náš eshop zkrátka nebude “jen eshop”, ale každodenní pomocník. Už proto, že udělá mnoho práce sám. Viděli jste snad, že by eshop uměl sám blogovat?